אין ספק שקטנועים הם כלי הרכב הממונע הזול ביותר שקיים על הכביש (להוציא קורקינטים ממונעים, שאינם "סוחבים בעליה" - וגם הקטנועים בעי נפח המנוע הקטן ביותר "לוקחים אותם בסיבוב").
אין ספק שקטנועים הם כלי הרכב הממונע הזול ביותר שקיים על הכביש (להוציא קורקינטים ממונעים, שאינם "סוחבים בעליה"- וגם הקטנועים בעי נפח המנוע הקטן ביותר "לוקחים אותם בסיבוב"). על אחת כמה וכמה כשמדובר בקטנועים משומשים, המוחלפים כיום כמו גרביים. מחירם זול באופן יחסי, כך שמשתלם להחליפם מדי שנה או שנתיים.
מחירי קטנועים משומשים
מחירון לקטנועים הוא בגדר המלצה בלבד בדרך כלל, ומשקף מחקר סטטיסטי של כלל האופנועים מהדגם הספציפי הנמכרים אותה שנה. בשוק הדו- גלגלים ישנם שני מחירונים בולטים: לוי יצחק ומוטומדריך, כשהמשתנים להגדרת המחיר דומים למדי- שנת יצור, מספר קילומטרים שעבר האופנוע, כמה ידיים הוא החליף, כמה חודשים נמצא על הכביש, האבזור והתוספות הנלוות אליו ועוד, כשמה שקובע בשטח- זה המצב המכאני שלו (כפי שיקבע בבדיקה) ומכוחות ההיצע והביקוש בשוק.
בדיקת קטנועים משומשים
במקום לקנות "חתול בשק", כדאי "להוציא את המרצע מן השק" לפני שלב ההסכם. כדאי לבקש מן המוכר את תעודת הזהות שלו, ולהשוותה למה שרשום ברישיון ו/או מיופה הכוח. חובה לודא כי מספר השלדה ו/ או האותיות המוטבעות על המנוע או השלדה זהות לאלו שברשיון (או כתובות ישר). במידה ולא- מתעורר החשד כי חלקים אלו גנובים או מזויפים. את הבדיקה לקטנועים משומשים מומלץ לערוך במוסך שאינו קשור בדרך כלשהי למוכרן הקטנוע, ודבר אחרון- זכור כי רמת התחזוקה תקבע את רמת הבטיחות שלך על הקטנוע- לכן הקפד לעשות זאת לעיתים קרובות.